Zabezpieczenia z płyty papierowej dla sprzedaży wysyłkowej.
Sprzedaż wysyłkowa nabrała w ostatnim czasie dużego rozpędu, to po części następstwo zmniejszonego ruchu osób w przestrzeni publicznej związanym z sytuacją epidemiczną ale i stopniowo rosnącego zapotrzebowania konsumentów na wygodę dostępu do określonych produktów. Doskonałym przykładem rozwoju w obszarze omawianego tematu jest dynamicznie zwiększająca się liczba paczkomatów dostępnych w bliskim otoczeniu, zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, mniejszych miejscowościach czy obszarach wiejskich. Idąc dalej przechodzimy do kwestii opakowania które jest w tym procesie bardzo istotnym elementem, ponieważ musi nadążyć za rozwojem i stawić czoła oczekiwaniom odbiorcy.
Intensywne zapotrzebowanie na produkty różnego typu sprawia, że kupujemy i wysyłamy coraz więcej, nierzadko zastanawiając się czym zabezpieczyć dany przedmiot. Popularnym wyborem staje się zwykle folia bąbelkowa, wysłużony karton i stretch, który dopełni całość kompozycji opakowania i zabezpieczy przed wilgocią. Produkty mniej podatne na stłuczenia często umieszczane są w zwykłych foliowych kopertach. Metody te są proste i dostatecznie skuteczne, warto jednak zastanowić się nad alternatywą.
Rozpakowując otrzymaną paczkę bardzo często zwracam uwagę na wszystkie materiały czy sposób pakowania jaki wykorzystał nadawca. Można uznać to za jakiś objaw odchyłu zawodowego, ale nie da się ukryć, że proste metody pakowania realizowane przez kogoś w domu mogą okazać się często źródłem inspiracji, podobnie podchodzę do przesyłek przychodzących bezpośrednio od producentów. Doświadczenia tego typu są o tyle ciekawe, że na przedmiot oczekiwaliśmy i zależy nam na tym by dotarł w nienaruszonym stanie. Poza tym wiele osób po prostu lubi rozpakowywać paczki kojarząc to w pewien sposób z otwieraniem prezentu, dlatego jest tym ciekawiej jeżeli produkt jest nie tylko skutecznie chroniony ale również ciekawie zapakowany. Wpływa to pozytywnie na odczucia odbiorcy i buduje opinie o konkretnej marce.
Interesującym i skutecznym rozwiązaniem, które sprawdzi się dobrze jako substytut foli ochronnej z tworzyw sztucznych jest sprasowany rdzeń papierowy o strukturze plastra miodu. Materiał w tej formie nabiera kilku bardzo ciekawych właściwości. Przede wszystkim jego specyficzna zgnieciona forma doskonale amortyzuje i chroni produkt przy uderzeniu czy upadku. Dodatkowo możemy zwinąć go w rulon i używać w sposób zbliżony do foli bąbelkowej. Inną kwestią jest fakt, że papier jest materiałem znacznie bardziej przyjaznym środowisku niż tworzywa sztuczne, których czas rozkładu jest zdecydowanie dłuższy.
Innym ciekawym zabezpieczeniem, które sprawdzi się w wysyłce towarów i produktów jest opakowanie tłoczone zamykane. Jego konstrukcja polega podobnie jak w poprzedniej metodzie na sprasowaniu wyznaczonego obszaru płyty, dzięki czemu w części materiału tworzy się miejsce dopasowane kształtem to zabezpieczanego produktu. Warto zwrócić uwagę, że rdzeń papierowy w tym miejscu posiada miękką powierzchnie, która dodatkowo zabezpiecza transportowany produkt.
Zdarzają się również sytuacje, w których firma zapakować musi produkt składający się z większej ilości elementów składowych. W takim wypadku konieczne będzie stworzenie opakowania bardziej złożonego, zwykle wycinanego i zaprojektowanego tak aby ustabilizować trwale wszystkie elementy, co zapobiegnie przesuwaniu się ich wewnątrz kartonu a w konsekwencji wzajemnego uszkadzania. Zwykle formatki z płyty papierowej wycina się we wcześniej dokładnie określony kształt przy użyciu plotera. Jest to proces zdecydowanie bardziej czasochłonny i skomplikowany, pozwala jednak na uzyskanie bardzo wymiernych efektów w końcowym etapie i znacząco zmniejsza straty wynikające ze szkód odniesionych w transporcie.
Dobrze dobrane i umiejętnie dopasowane opakowanie produktu ma bardzo istotną funkcje, odpowiada przede wszystkim za to w jakim stanie produkt dotrze do klienta co wpłynie bezpośrednio na jego zadowolenie i zaspokoi oczekiwania względem naszego wyrobu. Ważne jest więc aby dobierać opakowanie zgodnie z właściwościami zabezpieczanego produktu, zwracając uwagę na jego wagę, wielkość, materiał z jakiego jest wykonany czy rodzaj transportu którym dociera do odbiorcy, łącząc ze sobą odpowiednie czynniki jesteśmy wstanie dobrać najlepszy sposób pakowania.