POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Ogólne warunki sprzedaży (dalej zwane: „OWS”) określają zasady współpracy w obszarze zamówień, odbiorów i dostaw towarów pomiędzy BESTEM Sp. z o.o., zwanym dalej „Dostawcą” a podmiotem zamawiającym towary u Dostawcy, zwanym dalej „Kupującym”, wspólnie zwanymi dalej „Stronami”.
- Wszystkie dostawy produktów Dostawcy odbywają się na podstawie poniższych OWS, a złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza akceptację niniejszych OWS.
- Odstąpienie od poniższych OWS może nastąpić wyłącznie poprzez pisemne uzgodnienie obu stron. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszych OWS oraz umów zawartych przez Kupującego i Dostawcę wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Niniejsze OWS mają zastosowanie wyłącznie pomiędzy przedsiębiorcami zgodnie z postanowieniami art. 43(1) kodeksu cywilnego i obowiązują na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Niniejsze OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych z Dostawcą i podane są do wiadomości Kupującego na stronie internetowej https://bestem.com.pl
CENY I WARUNKI UMOWY
- Ceny określone w cennikach wysyłanych Kupującym są wiążące do czasu pisemnego powiadomienia przez Dostawcę o ich zmianie. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, cenę określono w wartości netto, bez podatku VAT w polskich złotych (PLN).
- O każdej zmianie cen w cenniku Dostawca powiadomi Kupującego przynajmniej 14 dni przed planowanym terminem zmiany ceny. Nowa cena nie dotyczy zamówień już przyjętych do realizacji.
- Ceny wskazane w ofercie nie zawierają kosztów transportu – warunki Incoterms 2010 – FCA. Na życzenie klienta ceny mogą uwzględniać koszt transportu (dotyczy przewozu cało-pojazdowego) na warunkach DAP do miejsca uzgodnionego pomiędzy stronami. Zmiana miejsca dostawy opakowań przez Kupującego lub zlecenie dostaw częściowych skutkować będzie korektą uzgodnionej ceny i wymaga akceptacji mailowej obu Stron, a w uzasadnionych przypadkach w formie papierowej.
- Przy wystawianiu faktury sprzedaży, lub ewentualnej korekty do tej faktury, obowiązują ceny z dnia złożenia zamówienia.
- W przypadku opóźnienia w płatnościach i uzasadnionych wątpliwościach dotyczących zdolności płatniczej i wypłacalności Kupującego oraz w przypadku nowych Kupujących, Dostawca jest upoważniony zażądać od Kupującego przedpłaty za dostawy w wysokości do 100% ceny brutto.
ZAMÓWIENIA
- Dostawca realizuje sprzedaż swoich produktów na podstawie zamówienia złożonego przez Kupującego do Biura Obsługi Klienta Dostawcy (zwanego dalej BOK). Dostawca może przyjąć zamówienie w całości lub w części.
- Zamówienie powinno być złożone w formie pisemnej (e-mail – preferowany pdf) i określać dokładną nazwę, adres Kupującego, asortyment, ilość zamawianego towaru oraz miejsce i termin dostawy. Dane do zamówienia muszą być zbieżne z informacjami zawartymi w karcie kontrahenta, która stanowi zał. Nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Osoba składająca zamówienie w imieniu Kupującego jest upoważniona do zawarcia umowy zakupu towarów i zaciągnięcia w związku z tym zobowiązań zgodnie z kartą kontrahenta, która stanowi zał. Nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Kupujący otrzyma potwierdzenie złożonego zamówienia przesłane na adres mailowy osoby składającej zamówienie.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Kupującego w treści zamówienia oraz za przydatność zamówionych produktów do założonego celu.
- W przypadku płatności przeterminowanych powyżej 7 dni roboczych, nieuregulowania odsetek za opóźnione lub przekroczenia płatności Dostawca ma prawo odmówić przyjęcia nowych zamówień, a także wstrzymać realizację wszystkich zamówień i dostaw Kupującego do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zobowiązań.
DOSTAWY
- Dostawa towaru jest realizowana na podstawie zamówienia Kupującego, opisanego w § 3. Dostawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby dostawa odbyła się w terminach zaproponowanych przez Kupującego, jednakże terminy te nie są zagwarantowane umową, a także nie stanowią jej istoty i nie są podstawą do jakichkolwiek roszczeń Kupującego wobec Dostawcy.
- Termin dostawy będzie każdorazowo określany przez Dostawcę i potwierdzany przez Kupującego w formie mailowej.
- Dostawca będzie dostarczał Kupującemu towary stosownie do swoich możliwości produkcyjnych i dostawczych, w ilościach uzgodnionych indywidualnie między stronami.
- Wysyłki realizowane przez Dostawcę mogą być realizowane tylko do siedziby lub oddziału Kupującego, chyba że strony uzgodnią inaczej. W przypadku podania przez Kupującego niewłaściwego adresu i tym samym dostarczenia przez Dostawcę towaru do niewłaściwego miejsca lub zwrotu towaru z przyczyn niezależnych do Dostawcy, Dostawca ma prawo obciążyć Kupującego powstałymi na skutek pomyłki kosztami transportu.
- W przypadku organizacji transportu przez Dostawcę, wydanie towaru Kupującemu następuje w chwili wydania go po rozładunku w miejscu dostawy Kupującego. Z chwilą wydania towaru przechodzą na Kupującego wszelkie ryzyka związane z towarem, w tym niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Podstawą wydania towaru jest podpisany domunet WZ lub/i CMR.
- Przewoźnik ma prawo odmówić dojazdu do miejsca rozładunku w przypadku zaistnienia zagrożenia uszkodzenia pojazdu lub ładunku, lub wyrządzenia szkody. Jak również w przypadku ograniczenia ruchu dla danego typu pojazdu w miejscu zaplanowanego rozładunku.
- W przypadku organizacji dostawy/transportu przez Dostawcę Kupujący ma obowiązek przyjąć zamówiony towar w uzgodnionym terminie i dokonać rozładunku w ciągu 2 (dwóch) godzin od momentu przyjazdu samochodu na miejsce przeznaczenia. W przypadku, gdy Kupujący nie dokonał rozładunku we wskazanym wyżej czasie, ponosi on koszty przestoju pojazdu.
ODBIORY WŁASNE KUPUJĄCEGO
- Kupujący ma możliwość odbioru własnego zamówionego towaru.
- Chęć odbioru własnego przez Kupującego należy każdorazowo wskazać w treści zamówienia, a przed planowanym odbiorem podać do BOK dane osoby upoważnionej do odbioru towaru.
- Podstawione przez Kupującego środki transportu powinny gwarantować transport całości zamówienia i powinny zapewniać bezpieczny załadunek towaru. W przypadku, gdy bezpieczny załadunek będzie niemożliwy lub też stan techniczny podstawionych środków transportu będzie budził wątpliwości, Dostawca może odmówić załadunku towaru i poinformuje niezwłocznie o tym fakcie Klienta.
- Za prawidłowe zabezpieczenie na pojeździe załadowanego towaru odpowiedzialność ponosi Kupujący.
- Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w ustalonym terminie. W przypadku opóźnienia odbioru ponad 3 dni robocze od daty potwierdzonej gotowości, Dostawca będzie uprawniony do naliczenia kosztów związanych z magazynowaniem towaru, nie mniej niż 20 PLN netto za każdą paletę za każdy rozpoczęty dzień magazynowania.
WARUNKI PŁATNOŚCI
- Zasady i warunki płatności zarówno ogólne, jak i dotyczące poszczególnych zamówień, zawarte będą w umowie sprzedaży pomiędzy Dostawcą a Kupującym. Termin płatności w każdym przypadku jest określany w dniach kalendarzowych i liczony jest od daty wystawienia faktury.
- Datą zapłaty przez Kupującego jest data wpływu należności na rachunek bankowy Dostawcy, wskazany każdorazowo na fakturze VAT.
- W przypadku nieterminowej zapłaty, Dostawca jest uprawniony, bez dodatkowych wezwań, do żądania odsetek ustawowych za opóźnienie, obowiązujących w dacie płatności faktury (w stosunku rocznym). Odsetki za opóźnienie liczone są od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.
- W przypadku opóźnienia płatności lub uzasadnionych wątpliwości co do wypłacalności lub wiarygodności kredytowej Kupującego, Dostawca (bez naruszania swych innych praw) ma prawo do żądania zaliczek i/lub zadatków na dostawy jeszcze nie wykonane według swojego uznania do 100% ceny brutto.
WARUNKI PRZECHOWYWANIA WYROBÓW
- Wyrób powinien być składowany na paletach i przechowywany w sposób zabezpieczający go przed zawilgoceniem, zamoczeniem, poplamieniem, zabrudzeniem oraz zniszczeniem.
- Pomieszczenia przeznaczone do magazynowania powinny być kryte suche i przewiewne, bez ubocznych zapachów (np. stęchlizny), zaopatrzone w suche i nie pylące podłogi. Odległość od urządzeń grzejnych powinna zapewniać całkowite zabezpieczenie towaru przed wysuszeniem, zniekształceniem oraz utratą właściwości użytkowych.
- Warunki magazynowania tektury: Temperatura 5 – 30°C, Wilgotność 27 – 65% WW (należy klimatyzować pomieszczenie jeżeli temperatura i wilgotność są niezgodne z wytycznymi).
- Dopuszcza się piętrowanie palet oryginalnie zabezpieczonych po uprzednim ustaleniu tego z Biurem Obsługi Klienta.
REKLAMACJE I BRAKI W DOSTAWACH
- Reklamacje zgłaszane będą przez odbiorcę w formie pisemnej (z dokładnym opisem wady wraz z załączonymi zdjęciami/wzorami) oraz z podaniem danych umożliwiających identyfikację danej dostawy (tj. etykieta/karta paletowa, indeks, nazwa produktu, nr zamówienia, data dostawy itp.)
- Reklamacje w stosunku do sprzedanych towarów rozpatrywane będą po ich prawidłowym udokumentowaniu przez Kupującego.
- Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za dostarczony towar bądź za jego część.
- Nie podlega reklamacji produkt (wyrób), który został wykonany zgodnie z zatwierdzonym przez Odbiorcę projektem i warunkami technicznymi dostaw. Dostawca nie ponosi również odpowiedzialności za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem towaru przez Kupującego.
- W razie stwierdzenia braków ilościowych opakowania Odbiorca powinien to zgłosić w czasie 14 dni od dostawy.
- W przypadku niezgodności jakościowych reklamację należy zgłosić niezwłocznie po ich stwierdzeniu, jednak nie później niż 3 miesiące od daty dostawy/dnia wydania towaru. Odbiorca winien spisać w tym przedmiocie protokół reklamacyjny i przesłać go mailem Dostawcy, w konieczności przekazać próbki reklamowanego towaru.
- Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powoduje utratę przez Kupującego prawa do reklamacji.
- Zasadność reklamacji winna być zbadana przez Dostawcę. Odbiorca winien umożliwić dostęp do opakowania w stanie niezmienionym. Decyzja dotycząca rozstrzygnięcia reklamacji powinna być podjęta przez Dostawcę nie później niż 14 dni od daty jej zgłoszenia.
- Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupujący obowiązany jest przechowywać reklamowany towar (zgodnie z wytycznymi) w sposób uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
- W przypadku uznania zasadności reklamacji Dostawca zobowiązany jest do wymiany lub naprawy produktu niezwłocznie (jednak nie później niż w terminie 10 dni roboczych od daty uznania reklamacji) lub uzgodnić inne rozwiązanie akceptowalne przez obie strony. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat, odszkodowań, w szczególności utraconych korzyści. Jakakolwiek odpowiedzialność Dostawcy jest ograniczona do wartości netto wadliwego towaru.
- Ilość uszkodzonego/wadliwego/brakującego towaru poniżej 1% nie jest statusem poddanym reklamacji. w/w regulacje kompleksowo określają odpowiedzialność Dostawcy z tytułu wad towarów.
- w/w regulacje kompleksowo określają odpowiedzialność Dostawcy z tytułu wad towarów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Dostawcy o każdorazowej zmianie swoich danych umieszczonych na karcie kontrahenta, stanowiącej zał. Nr 1 do niniejszych OWS.
- W przypadku rozbieżności w treści postanowień zawartych w umowie, uznaje się że postanowienia zawarte w umowie handlowej są nadrzędne do OWS. Kupujący wyłącza niniejszym stosowanie własnych warunków zakupu bądź sprzedaży przy wykonywaniu umowy z Dostawcą.
- Dostawca i Kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonywaniem w/w umów. Sądem właściwym jest właściwy rzeczowo Sąd powszechny miasta Poznania.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWS mają zastosowanie przepisy polskiego prawa.
- Wszelkie zmiany niniejszych ogólnych warunków sprzedaży wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Dostawcy i obowiązują do zamówień złożonych po tej dacie.